Jeśli jesteś na bieżąco z najnowszymi wiadomościami na temat iPhone’a 15, prawdopodobnie natknąłeś się na technologię Apple ProMotion. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.
Technologia Apple ProMotion od wielu lat zajmuje czołowe miejsca na listach przebojów, pojawiając się we wszystkich typach urządzeń, od iPada Pro M2 (2023) po MacBooka Pro 14 cali (2023).
Ale co dokładnie robi ProMotion? Przewijaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkich kluczowych szczegółów na temat tego oprogramowania – w tym czym jest, jak działa i w jakich urządzeniach się znajduje – abyś mógł zdecydować, czy potencjalna funkcja iPhone’a 15 jest dla Ciebie odpowiednia.
Technologia ProMotion oferuje częstotliwość odświeżania do 120 Hz zamiast standardowych 60 Hz, co oznacza, że może pracować z dwukrotnie większą prędkością, odświeżając ekran 120 razy na sekundę, aby zapewnić użytkownikom płynniejsze przewijanie, lepszą responsywność i lepszą wydajność w grach.
Ciekawą rzeczą w ProMotion jest to, że jest on również adaptacyjny, co oznacza, że ekran dostosuje częstotliwość odświeżania do sposobu korzystania z telefonu. Na przykład, jeśli oglądasz film na YouTube i szybko przełączasz się między aplikacjami, częstotliwość odświeżania wzrośnie do 120 Hz, aby zapewnić płynne działanie na ekranie.
Jeśli jednak wpatrujesz się w ścianę tekstu, a ekran jest statyczny, częstotliwość odświeżania zostanie zmniejszona w celu oszczędzania baterii.
Zakres ProMotion wynosi od 10 Hz do 120 Hz, co oznacza, że przy najniższej częstotliwości odświeżania ekran będzie aktualizowany 10 razy na sekundę, dając wyświetlaczowi dużo miejsca na dostosowanie się do tego, co robisz na ekranie, aby uzyskać najlepszą wydajność.
Technologia ta po raz pierwszy pojawiła się w 2017 roku i została umieszczona w iPadzie Pro, a Apple nazwało ją wówczas „najbardziej zaawansowanym wyświetlaczem na świecie”. Od tego czasu została zintegrowana z większą liczbą produktów Apple i jest jedną z najbardziej znanych funkcji iPada i iPhone’a.
Należy zauważyć, że technologia ta nie została stworzona przez Apple i można znaleźć inne urządzenia mobilne i komputery PC, które są wyposażone w adaptacyjną częstotliwość odświeżania, ponieważ pomaga ona stworzyć płynniejsze wrażenia i może być idealna dla graczy.
Korzyści z ProMotion są dość oczywiste, ponieważ zapewnia użytkownikowi płynniejszy ruch na ekranie i oznacza, że możesz przeskakiwać między aplikacjami i przewijać artykuły bez opóźnień lub galaretowatego ekranu.
Oznacza to również, że gry powinny być bardziej płynne, ponieważ ekran będzie w stanie reagować na dane wejściowe w szybszym tempie, zapewniając dwukrotnie większą liczbę klatek na sekundę niż telefon działający z częstotliwością 60 Hz i teoretycznie dając użytkownikom przewagę.
Ponadto, żywotność baterii urządzenia powinna być korzystniejsza, ponieważ ekran może dostosować się do zadań o niskim zużyciu energii, takich jak przewijanie jednego artykułu z wiadomościami lub przeglądanie statycznego fragmentu tekstu, co pozwala zaoszczędzić na niepotrzebnych odświeżeniach, jednocześnie oszczędzając baterię na bardziej intensywne działania.
Spodziewalibyśmy się również, że korzystanie z Apple Pencil będzie bardziej płynne, ponieważ technologia ta ma mniejsze opóźnienia. Powinno to sprawić, że rysowanie i pisanie za pomocą ołówka będzie bardziej naturalne i płynne niż na ekranie bez technologii ProMotion.
W chwili obecnej jedynymi modelami iPhone’a wyposażonymi w ProMotion są nowsze modele Pro. Obejmuje to iPhone’a 13 Pro, iPhone’a 13 Pro Max, iPhone’a 14 Pro i iPhone’a 14 Pro Max.
Jeśli spodziewamy się, że Apple będzie kontynuować ten trend – a spodziewamy się – to jest bardzo prawdopodobne, że wanilia iPhone 15 będzie unikał ProMotion, zachowując go jako ekskluzywną funkcję dla iPhone’a 15 Pro i iPhone’a 15 Pro Max. Oznacza to, że będziesz musiał wyłożyć trochę dodatkowej gotówki, aby cieszyć się płynnym przewijaniem i adaptacyjnymi szybkościami ekranu, potencjalnie czyniąc linię iPhone’a 15 Pro bardziej kuszącą opcją.
Apple zdecydowało się również na włączenie oprogramowania do kilku innych produktów; modele MacBook Pro (2021) i MacBook Pro (2023) mogą pochwalić się ProMotion.
Gama iPadów również została wprowadzona do ProMotion, pojawiając się w 11-calowym iPadzie Pro i 12,9-calowym iPadzie Pro z 2021 roku, a także w najnowszym iPadzie Pro M2 (2023).