Microsoft już teraz umieszcza treści sponsorowane w ramach wyników Bing Chat napędzanych przez ChatGPT.
W poście na blogu, Microsoft przyznaje, że bada dodanie reklam do Bing Chat, które będą oznaczone jako takie.
W przykładzie zauważonym przez inżyniera Debarghya Das, Bing Chat odpowiada sponsorowanymi treściami od dealerów samochodowych, gdy użytkownicy pytają na przykład o „najtańszy samochód Honda”. Yep, Bing Chat jest już sprzedawcą używanych samochodów.
Zaoszczędź 250 funtów na Lenovo Legion 5
Box zdyskontował Lenovo Legion z RTX 3060 i obniżył jego cenę o 250 funtów.
Formatowanie może być inne, ale wygląda na to, że użytkownicy mogą być nieco bardziej wojowniczy, ponieważ reklamy będą pojawiać się w ramach naturalnego przepływu rozmowy – aczkolwiek z ikoną reklamy. Tradycyjnie reklamy wyszukiwania pojawiły się na górze stron lub w paskach bocznych, z którymi użytkownicy się zapoznali.
W poście na blogu, który jest napisany dla swoich partnerów handlowych, a nie użytkowników, firma mówi, że jest „zachęcona” przez wczesny postęp dodawania cytatów w ramach czatów.
Bing Chat ma teraz reklamy!
To będzie fascynujące, aby zobaczyć, jak ekonomia jednostkowa Ads w modelach językowych rozwinie się i wpłynie na reklamę w wyszukiwarce.
1/3 pic.twitter.com/o5YjRjikOP
– Deedy (@debarghya_das) March 29, 2023
„Wczesne postępy są zachęcające. Opierając się na naszych danych z podglądu, kierujemy więcej ruchu od wszystkich typów użytkowników. Wprowadziliśmy więcej osób do Bing/Edge dla nowych scenariuszy, takich jak czat i widzimy zwiększone wykorzystanie” – pisze Yusuf Mehdi z Microsoftu (via TechCrunch).
„Następnie w unikalny sposób wdrożyliśmy sposoby kierowania ruchu do wydawców, w tym cytaty w ciele odpowiedzi na czacie, które są powiązane ze źródłami, a także cytaty poniżej wyników czatu do „dowiedz się więcej” z linkami do dodatkowych źródeł”.
Oczywiście, bardzo niewiele osób będzie zaskoczonych tym rozwojem sytuacji. To nie jest tak, że Microsoft starałby się odebrać Google przewagę w wyszukiwaniu z czysto altruistycznych powodów. Jednak szybkość, z jaką firma skomercjalizowała nowe odkrycie jest dość wymowna, gdy zastanawiamy się nad jej ambicjami.