Stolarstwo

11 niezbędnych pasów mocujących do zabezpieczania pojazdów na przyczepach holowniczych

Holowanie samochodów może nie wydawać się najwspanialszą pracą. Kiedy jednak zdasz sobie sprawę, że kierowcy holowników zarabiają miliony dolarów, zmienisz zdanie. Prowadzenie holownika może być jednak również niebezpieczną pracą. Muszą robić wszystko, od przewożenia rozbitych samochodów do najbliższego warsztatu naprawczego po pomoc w sytuacjach awaryjnych. Sytuacja może się nawet pogorszyć, gdy kierowcy nie używają odpowiedniego sprzętu. Mogą oni znaleźć się w śmiertelnym wypadku samochodowym lub ryzykować utratę pojazdu na autostradzie, jeśli nie będą przestrzegać tych zasad zabezpieczania pojazdów na przyczepach holowniczych.

Na szczęście urządzenia zabezpieczające, takie jak samochodowe pasy mocujące, mogą pomóc zabezpieczyć pojazdy podczas długiego transportu. Te urządzenia do autoholowania są wystarczająco mocne, aby utrzymać każdy pojazd ATV lub Ram Truck, pomagając w pełni wykorzystać możliwości holowania. Jednak nie wszystkie pasy do autoholowania są sobie równe. Sprawdźmy 11 pasów mocujących dostępnych na rynku i dowiedzmy się, w jaki sposób mogą one ułatwić następne holowanie.

Poznaj różne rodzaje pasów mocujących

W świecie auto-holowania, pasy mocujące są najlepszą opcją zabezpieczenia ładunku. Oto kilka rodzajów pasów do wyboru

1. Pasy z zapadką

Te pasy mocujące o szerokości 2″ są wyposażone w trwały system zapadkowy, który pomaga napiąć pasy na ładunku lub pojeździe. Wykonane z taśmy poliestrowej, mają dużą wytrzymałość, wysoką nośność, ekstremalną odporność na niekorzystne warunki pogodowe i są trwałe.

Są również łatwe w użyciu. Wystarczy przełożyć taśmę przez szczelinę, zamontować łączniki końcowe i rozpocząć zapadanie. Gdy skończysz, usuń nadmiar, składając go i chowając pod taśmą.

Istnieje nawet mnóstwo wspaniałych korzyści z używania tych zapadkowych pasków do opon, takich jak oszczędność czasu podczas procedur załadunku i rozładunku. Jak pokrótce wspomniano, można je łączyć z kilkoma elementami końcowymi, takimi jak haki druciane i kotwy łańcuchowe.

2. Pasy E-Track

Z drugiej strony, paski E-Track są przeznaczone do systemów E-Track zainstalowanych w zamkniętej przyczepie. Paski te pomagają nawet zoptymalizować i zorganizować przestrzeń w przyczepie. Nie musisz się martwić, że przyczepa będzie pełna bałaganu lub ryzykować uszkodzenie pojazdu. Nie wspominając o tym, że są one zaprojektowane tak, aby pomóc ustabilizować również cięższe ładunki. Nie musisz się martwić, że Twój Mercedes Benz lub UTV ulegnie uszkodzeniu podczas długiej jazdy. Umożliwiają one nawet zakotwiczenie pojazdów do przyczepy holowniczej, zapewniając bezpieczny transport. Nie będziesz musiał martwić się o utratę samochodu na autostradzie.

Te 2-calowe paski zwiększą wszechstronność systemów E-Track i zapewnią kolejną warstwę ochrony pojazdu. Dostępne są w różnych dobrze widocznych kolorach, długościach i rozmiarach, a także o dużej nośności. Co więcej, niektóre rodzaje pasków E-Track wykorzystują mechanizm zapadkowy i zaciąganie, aby zapewnić wystarczające naprężenie pasków.

Instalacja paska E-Track jest łatwa. Wystarczy najpierw sprawdzić szyny E-Track i pasy mocujące pod kątem uszkodzeń. Jeśli nie zauważysz żadnych uszkodzeń, przystąp do montażu łączników końcowych na paskach, w szczelinach systemu poręczy. Owiń pasek wokół opon samochodu i napnij je.

Zalety tego rozwiązania są nieograniczone. Oferują one duże bezpieczeństwo i elastyczność w zabezpieczaniu pojazdów. Ponadto paski E-Track są łatwe w montażu. Będziesz w drodze w mgnieniu oka.

3. Siatki na koła

Podobnie jak w przypadku pierwszych dwóch stylów, siatki na koła lub boczne paski do opon są wykonane z wytrzymałej taśmy poliestrowej, która poradzi sobie ze wszystkim, co na nią rzucisz. Te paski są nawet odporne na rozciąganie, co oznacza, że zapewnią ciasne i dokładne dopasowanie do opon samochodu.

Wykorzystuje 2-calowy O-Ring, który również zapętla się wokół opony. Wystarczy zapętlić pasek wokół zewnętrznej strony opon pojazdu. W zależności od liczby opon może być konieczne użycie od 4 do 6 punktów mocowania, aby zapewnić najlepszą ochronę samochodu. Użyj mechanizmu zapadkowego, aby zwiększyć napięcie siatek na koła i upewnij się, że są one szczelnie przymocowane do kół. Bez względu na rozmiar opony, można wyregulować paski tak, aby ściśle do nich przylegały.

Korzystanie z pasków Wheel Net ma wiele wspaniałych zalet. Jednak największą zaletą jest to, że zapobiegają one przechylaniu się pojazdu do przodu lub przesuwaniu się, gdy laweta gwałtownie się zatrzymuje.

4. Pasy na oś

Pasy na osie to kolejne mocowanie używane do zabezpieczania holowanych pojazdów. Tworzą one punkt mocowania za pomocą urządzeń takich jak szyny E-Track, aby utrzymać pojazd w miejscu i ustabilizować go podczas transportu. Dodatkowo, są one powszechnie łączone z karabińczykami, które są napinane za pomocą mechanizmu zapadkowego. Zapewnia to najwyższy poziom ochrony dla zatrzaśniętego pojazdu.

Korzystanie z paska na oś nie jest tym samym, co instalowanie siatki na koła, zapadki i paska E-Track na oponach. Opaski te są raczej instalowane wokół osi pojazdów. Tworzą one trwały punkt mocowania, utrzymując SUV lub ATV zakotwiczony do przyczepy.

Ponadto ich zalety obejmują lepsze rozłożenie ciężaru, odciążenie opon pojazdu i ochronę elementów zawieszenia. Co więcej, są one bardziej przystępne cenowo niż wiele innych pasów mocujących.

5. Systemy łańcuchów i wiązań

Łańcuchy holownicze i wysięgniki łańcuchowe mogą być również używane do zakotwiczenia pojazdów podczas holowania ich do warsztatu. Wykute z trwałych materiałów, takich jak stal przemysłowa, te urządzenia mocujące zapewnią, że ciężarówka lub motocykl pozostanie nieruchomo nad przyczepą. Są one zwykle używane w połączeniu z różnymi hakami łańcuchowymi, takimi jak haki Choker i Clevis Grab.

Aby użyć łańcucha holowniczego i wiązań łańcuchowych, należy wykonać kilka kroków. Przymocuj jeden koniec łańcucha do punktów mocowania przyczepy, a drugi do ramy pojazdu. Następnie zamontuj spoiwo łańcucha na środku łańcucha holowniczego. Upewnij się, że uchwyt jest skierowany na zewnątrz i jest łatwo dostępny. Teraz możesz rozpocząć napinanie wiązarki, aby naciągnąć pasy na pojazd. Upewnij się, że w łańcuchach nie ma luzu lub że nie zostały one zbyt mocno napięte. Po zakończeniu zabezpieczania pojazdu sprawdź łańcuchy, aby upewnić się, że samochód nie przesuwa się ani nie porusza.

Korzystanie z łańcucha holowniczego i ogniw łańcucha może przynieść wiele korzyści dla zabezpieczenia pojazdu. Po pierwsze, łańcuchy holownicze są z natury mocniejsze niż pasy, oferują wszechstronne sposoby zabezpieczenia samochodu i są trwałe.

6. Miękkie pasy lub pasy holownicze

Pasy holownicze mogą również okazać się przydatne w niektórych sytuacjach holowniczych. Taśma wykonana jest głównie z poliestru lub polipropylenu. Ma niewielką lub żadną elastyczność, co oznacza, że nie pęknie podczas holowania 4 × 4. JednakBrak „luzu” w tych pasach mocujących nie pozwala na wyciągnięcie samochodu z rowu. Stąd powód, dla którego są one czasami określane jako „miękkie” pasy.

Chociaż mogą nie działać w niektórych sytuacjach związanych z pojazdami ratowniczymi, świetnie nadają się do holowania swobodnie poruszającego się samochodu. Te pasy do automatycznego holowania są wyposażone w szereg pętli i haki końcowe umieszczone na ich końcach. Pozwala to na ciągnięcie pojazdu. Pasy te nie są jednak w stanie wytrzymać agresywnego ciągnięcia.

Niektóre kluczowe zalety korzystania z pasków holowniczych to ich długość i trwałość, dzięki czemu idealnie nadają się do wyciągania. Ponadto są one dostępne w kilku różnych stylach, kształtach i rozmiarach, z których najpopularniejszy ma 20 stóp długości. Można nawet dodać kilka dodatkowych stóp do liny wyciągarki.

7. Pasy nadkołowe

Uważane za jedne z najpopularniejszych pasów do holowania samochodów, pasy Over-the-Wheel Straps są zaprojektowane tak, aby dostosować się do potrzeb związanych z zabezpieczeniem samochodu. Pasy te są wykonane z wytrzymałych materiałów, takich jak nylon i poliester, dzięki czemu są w stanie obsługiwać pojazdy. Są one rodzeństwem pasów zapadkowych, ale wykorzystują kombinację łańcuchów i haków do zabezpieczenia pojazdów.

Paski te pasują do kół pojazdów i napinają je. Niektóre modele są nawet wyposażone w blok, gumowe podkładki i pierścienie napinające, które pomagają pasom zapewnić dokładne dopasowanie do opon.

Niektóre korzyści obejmują zminimalizowanie naprężeń na nadwoziu pojazdu, mogą być stosowane w różnych samochodach, są przystępne cenowo, a ich trwała konstrukcja pozwala im sprostać rygorom holowania.

8. Paski bungee

Te pasy są idealne do lekkiego holowania. Są to lekkie i bezproblemowe wiązania, które mogą być używane w połączeniu z bardziej wytrzymałymi pasami holowniczymi. Podczas gdy sznury Bungee mają zdolność rozciągania, ich elastyczność ma poważną wadę. Ich końcówki hakowe również nie są tak mocne, jak inne metody wiązania.

Można je zainstalować, układając plandekę na pojeździe i łącząc z nią pasek za pomocą przelotek lub D-ringów. Wszystko, co musisz zrobić, to zaczepić i przymocować wszystko do przyczepy holowniczej.

Paski Bungee są lekkie, pochłaniają fale uderzeniowe z ruchu ciężarówki i mogą zabezpieczyć pojazdy bez powodowania ich uszkodzeń.

9. Paski do wózka holowniczego

Jak sama nazwa wskazuje, pasy Tow Dolly to specjalistyczne pasy używane do mocowania ciężarówki lub samochodu do wózka holowniczego. Są one niezbędne, aby zapobiec przesuwaniu się pojazdu lub jego przemieszczeniu podczas ważnego transportu.

Korzystanie z tych pasów jest stosunkowo łatwe. Mechanizm zapadkowy pozwala łatwo zacisnąć pasy na oponach. Nie musisz się martwić, że Twój SUV lub Ford Fiesta spadnie z lawety.

Korzystanie z pasów Tow Dolly może zapobiec wypadkom na drodze, może być używane w każdym holowanym pojeździe i zapewnia najbardziej niezawodne zabezpieczenie samochodów.

10. Pasy do szybkiego załadunku

Ponadto, Quick Loader Straps to innowacyjne pasy mocujące, które mogą zabezpieczyć pojazdy w mgnieniu oka. Są one bardziej znane w świecie auto-haulingu ze względu na ich szybkość i wygodę w zabezpieczaniu samochodów. W niektórych przypadkach są one lepsze niż większość metod mocowania na tej liście.

Są przyjazne dla użytkownika i wymagają bardzo niewielkiego wysiłku ze strony użytkownika, aby pomóc zabezpieczyć SUV-a. W szczególności, zapadkowe pasy mocująceAutomatyczny system zwijania sprawia, że zabezpieczenie pojazdu przebiega szybciej.

Oferują wszechstronność, trwałość, regulowaną długość i pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas załadunku pojazdu. Ich funkcja zwijania pozwala również zabezpieczyć pasek na żądanej długości i szybko zabezpieczyć ładunek.

11. Paski do ramy

Co więcej, te specjalistyczne pasy są kolejną świetną opcją do wykorzystania podczas holowania i odzyskiwania pojazdów. Należy pamiętać, że pasy te muszą być przymocowane do określonych punktów na ramie lub podwoziu pojazdu. Zapewni to bezpieczne i stabilne połączenie dla samochodów.

Ich działanie polega na tym, że mocują holowany pojazd do pierścieni D za pomocą paska zapadkowego i klastrów RTJ. Upewnij się, że zabezpieczyłeś swój pojazd za pomocą 4 punktów kotwiczenia.

Frame Straps mają wiele zalet, takich jak ochrona zawieszenia pojazdu, stabilizacja samochodu i zmniejszenie obciążenia jego nadwozia. Największą zaletą jest to, że paski do ramy pozwolą zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie.

Podsumowanie

Na rynku dostępnych jest mnóstwo pasów do automatycznego holowania. Nawet renomowane firmy, takie jak Mytee Products, oferują wysokiej jakości i niedrogie pasy mocujące, które zaspokoją Twoje potrzeby w zakresie holowania. Podczas następnej pracy, upewnij się, że zbadałeś rynek i kupiłeś pasy, które oferują najwięcej korzyści.

Może ci się również spodobać

Read More

Nasze recenzje

Nasza ulubiona oferta Nothing Ear 2 na Black Friday powraca – jeśli jesteś szybki

parseInt(e,10)}else d=!1;return d}()){var m=new Promise((function(e,t){!function n(){(new Date).getTime()-f>=c?t(Error(c+”ms timeout exceeded”)):document.fonts.load(h(i,”’+i.family+'”’),a).then((function(t){1parseInt(t,10)||536===parseInt(t,10)&&11>=parseInt(t,10))),t=r&&(w==g&&v==g&&y==g||w==b&&v==b&&y==b||w==x&&v==x&&y==x)),t=!t),t&&(E.parentNode&&E.parentNode.removeChild(E),clearTimeout(l),e(i))}var u=new n(a),m=new n(a),p=new n(a),w=-1,v=-1,y=-1,g=-1,b=-1,x=-1,E=document.createElement(„div”);E.dir=”ltr”,o(u,h(i, „sans-serif”)),o(m,h(i, „serif”)),o(p,h(i, „monospace”)),E.appendChild(u.a),E.appendChild(m.a),E.appendChild(p.a),document.body.appendChild(E),g=u.a.offsetWidth,b=m.a.offsetWidth,x=p.a.offsetWidth,function e(){if((new Date).getTime()-f>=c)E.parentNode&&E.parentNode.removeChild(E),t(Error(c+”ms timeout exceeded”));else{var n=document.hidden;!0!==n&&void 0!==n||(w=u.a.offsetWidth,v=m.a.offsetWidth,y=p.a.offsetWidth,d()),l=setTimeout(e,50)}}(),s(u,(function(e){w=e,d()})),o(u,h(i,'”’+i.family+”,sans-serif’)),s(m,(function(e){v=e,d()})),o(m,h(i,”’+i.family+”,serif’)),s(p,(function(e){y=e,d()})),o(p,h(i,”’+i.family+”,monospace’))}))},e.exports=a}()},function(e,t,n){e.exports=n(2)},function(e,t,n){„use strict”;n.r(t);var o=n(0),i=n.n(o);!function(){if(-1!==document.cookie.indexOf(„fonts”)||!window.Promise)document.documentElement.classList.remove(„fonts-loading”),document.documentElement.classList.add(„fonts-loaded”);else{setTimeout((function(){var...
Czytaj dalej